Uzaktan eğitiminin yanlış uygulamaları

ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ÜYESİ DOÇ. DR. İRFAN SÜRAL, ESOGÜ GÜNDEM PROGRAMINDA UZAKTAN EĞİTİMİN YANLIŞ UYGULAMALARINA DİKKAT ÇEKEREK YAPILMASI GEREKENLERİ ANLATTI. DOÇ. DR. İRFAN SÜRAL

egitim
Uzaktan eğitiminin yanlış uygulamaları
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. İrfan Süral, uzaktan eğitimin yanlış uygulamalarına dikkat çekerek yapılması gerekenleri anlattı.
Doç. Dr. İrfan Süral, uzaktan eğitimin disiplinlerarası bir alan olduğunu belirtti. Uzaktan eğitim ile yüz yüze eğitimin karşılaştırılmaması gerektiğini kaydeden Doç. Dr. Süral, “Yeni adı ile açık ve uzaktan öğrenme içinde pedegoji yani eğitim, teknoloji, iletişim, yönetim gibi birçok disiplini barındırıyor. Bu nedenle süreçleri de çok plânlı ve programlı olmak durumunda. Uzaktan eğitim yeni bir kavram değil, 1800’lü yıllarda ABD ve Avustralya gibi mekânların birbirinden çok uzak olduğu yerlerde uzaktan eğitim faaliyetleri mektuplu eğitim ile başlıyor. 1900’lu yıllarda radyo ve televizyonun hayatımıza girmesi ile ortamlar değişiyor. Uzaktan eğitim yetişkin eğitimi için fiziksel olarak bulunulamayacak durumlar için uygundur, hatta uzaktan eğitim öğrencisi olmak diye bir kavram bulunmaktadır. Bizler var olanlardan yola çıkarak eğitim öğretim işlemlerini plânladığımız için uzaktan eğitimi de yüz yüze eğitimden devşirerek yapmaya çalışıyoruz ve bundan dolayı da uzaktan eğitimi yanlış kurguluyoruz ya da bu alanı doğru tanımıyoruz. Uzaktan eğitim ile yüz yüze eğitimi karşılaştırmak bizi yanlışa götürebilmektedir” diye konuştu.

“Öğrenme ekosistemi oluşturulmalı”
Günümüz uzaktan eğitiminde web teknolojilerinin ağırlıklı kullanıldığını belirten Doç. Dr. Süral yapılması gerekenleri şu şekilde anlattı:
“En önemli konu bir öğrenme ekosistemi tasarlamak. Öğrencilerin, öğretim üyelerinin, bir takım paydaşların bir araya geldikleri bütüncül bir anlayışla öğrenme ekosistemi oluşturmak gerekiyor. Öğrenci bilgi sistemi, video konferans yazılımı, sanal kütüphane gibi bütün dijital kaynakların birbiri ile konuşabilecek haberleşebilecek şekilde tasarlanması gerekiyor. Ancak bu şekilde süreçler sağlıklı yürüyebilir. Daha sonra alan uzmanları ile bir araya gelip ders içeriklerinin elektronik ortama nasıl taşınacağı ile ilgili çalışma yapılması gerekiyor. Genellikle öğretim tasarımı konusunda öğretim üyelerimizin desteğe ihtiyacı oluyor, bu sorun var olan yüz yüze eğitim için de geçerli.”

“Canlı ders uzaktan eğitimin çok kısa bir bölümü”
Günümüzde uzaktan eğitimin bilinen geleneksel yöntemlerle tasarlandığını, canlı ders olarak algılandığını, ancak sürecin pek çok bileşeni olduğunu kaydeden Doç. Dr. Süral, “Canlı ders uzaktan eğitimin çok kısa bir bölümü, hatta olmak zorunda olan bir bölümü de değil. Asenkron teknolojiler, asenkron içerikler, bir takım tartışma ortamları, öğrencilerin kullanabileceği çok farklı etkileşim araçları kullanabiliriz, dersin kalitesini artırıcı pek çok yöntem kullanabiliriz. Uzaktan eğitim ‘içeriği koy, öğrenci öğrensin’ demek değil. Etkinlikler çok iyi plânlanmalı ve her etkinlik sonrasında öğrencilerin süreç içerisinde klasik sınav sistemi dışında farklı yöntemlerle öğrenip öğrenmedikleri değerlendirilmeli. Uzaktan eğitim bu aşama ile de sona ermiyor, destek hizmetleri ile de öğrenci ile etkileşime geçilmeli, çünkü bunun sağlanamaması durumunda eğitimden kopma meydana gelebilmektedir” dedi.
Puan Durumu
  • TakımlarPO
  • 1 Beşiktaş 84 40
  • 2 Galatasaray 84 40
  • 3 Fenerbahçe 82 40
  • 4 Trabzonspor 71 40
  • 5 Sivasspor 65 40
  • 6 Hatayspor 61 40
  • 7 Aytemiz Alanyaspor 60 40
  • 8 Fatih Karagümrük 60 40
  • 9 Gaziantep FK 58 40
  • 10 Göztepe 51 40
  • 11 Atiker Konyaspor 50 40
  • 12 Başakşehir 48 40
  • 13 Çaykur Rizespor 48 40
  • 14 Kasımpaşa 46 40
  • 15 Evkur Yeni Malatyaspor 45 40
  • 16 Antalyaspor 44 40
  • 17 Kayserispor 41 40
  • 18 BB Erzurumspor 40 40
  • 19 MKE Ankaragücü 38 40
  • 20 Gençlerbirliği 38 40
  • 21 Denizlispor 28 40
  • Detaylı puan durumu için tıklayın
  • TakımlarPO
  • 1 Adana Demirspor 70 34
  • 2 Giresunspor 70 34
  • 3 Yilport Samsunspor 70 34
  • 4 Istanbulspor 64 34
  • 5 Altay İzmir 63 34
  • 6 Altınordu 60 34
  • 7 Keçiörengücü 58 34
  • 8 Ümraniyespor 51 34
  • 9 Tuzlaspor 47 34
  • 10 Bursaspor 46 34
  • 11 Royal Hastanesi Bandirmaspor 42 34
  • 12 Boluspor 42 34
  • 13 Balıkesirspor 35 34
  • 14 Adanaspor 34 34
  • 15 Menemenspor 34 34
  • 16 Akhisar Belediyespor 30 34
  • 17 Ankaraspor 26 34
  • 18 Eskişehirspor 8 34
  • Detaylı puan durumu için tıklayın
  • TakımlarPO
  • 1 Arsenal 0 0
  • 2 Aston Villa 0 0
  • 3 Brentford 0 0
  • 4 Brighton & Hove Albion 0 0
  • 5 Burnley 0 0
  • 6 Chelsea 0 0
  • 7 Crystal Palace 0 0
  • 8 Everton 0 0
  • 9 Leeds United 0 0
  • 10 Leicester City 0 0
  • 11 Liverpool 0 0
  • 12 Manchester City 0 0
  • 13 Manchester United 0 0
  • 14 Newcastle United 0 0
  • 15 Norwich City 0 0
  • 16 Southampton 0 0
  • 17 Tottenham Hotspur 0 0
  • 18 Watford 0 0
  • 19 West Ham United 0 0
  • 20 Wolverhampton Wanderers 0 0
  • Detaylı puan durumu için tıklayın
  • TakımlarPO
  • 1 Atlético Madrid 86 38
  • 2 Real Madrid 84 38
  • 3 FC Barcelona 79 38
  • 4 Sevilla FC 77 38
  • 5 Real Sociedad 62 38
  • 6 Real Betis 61 38
  • 7 Villarreal CF 58 38
  • 8 RC Celta 53 38
  • 9 Granada CF 46 38
  • 10 Athletic Club 46 38
  • 11 CA Osasuna 44 38
  • 12 Cádiz CF 44 38
  • 13 Valencia CF 43 38
  • 14 Levante UD 41 38
  • 15 Getafe CF 38 38
  • 16 Deportivo Alavés 38 38
  • 17 Elche CF 36 38
  • 18 SD Huesca 34 38
  • 19 Real Valladolid 31 38
  • 20 SD Eibar 30 38
  • Detaylı puan durumu için tıklayın