Mahalle sakinlerinden Hacı Osman Sarı, yapılan yağmur duasının devam etmesi hakkında, "Yörük şenliğimiz hayırlı olsun. Yağmur duası yaptık, bu anne ve geleneği batırmıyoruz, devam ettiriyoruz" diye anlattı. ‘HIDIRELLEZ DEMEK, KARDEŞLİK DEMEKTİR’ Gemiç Köyü Yörük Türkmen Kültürü ve Sosyal Dayanışma Derneği Başkanı Fadime Uzun ise, "Bugün köyümüzde atalardan, dedelerden, anamızdan, babamızdan kalan Hıdırellez etkinliğimizi yapıyoruz. Yağmur ve şükür duası ile Hıdırellez Bayramı olarak kutluyoruz. Hıdırellez demek yazın başlangıcı demek, yazın müjdecisi demektir. Kardeşlik demektir, birlik ve beraberlik demektir. Her yıl Mayıs ayının 6'sında veya 5-6'sını bağlayan gün ya da hafta sonunda bu şöleni yapıyoruz. Çoluk çocuk, genç, ihtiyar, tüm misafirlerimiz katıldıkları için hepsine çok teşekkür ediyoruz" ifadelerini kullandı. ‘BEREKETLİ YAĞMURLAR BEKLİYORUZ’ Bundan sonraki senelerde de bu etkinliği devam ettireceklerini söyleyen Gemiç Mahallesi Muhtarı Ahmet Bulut da, "Her yıl olduğu gibi bu yıl da Hıdırellez Şenliği ile Yağmur ve Şükür Duası etkinliğimizi gerçekleştirdik. Yıllardır süren Hıdırellez ile yağmur ve şükür duamızı devam ettirdik. Bundan sonra da devam ettireceğiz. İnşallah Allah kabul etsin, Allah'tan hayırlı, bereketli yağmurlar bekliyoruz" diye konuştu.
Akşam saatlerine kadar devam eden etkinliklere, Seyitgazi Belediye Başkanı Uğur Tepe, Seyitgazi AK Parti İlçe Başkanı Özcan Yıldız, Seyitgazi Muhtarlar Derneği Başkanı Hasan Çakır, Türkiye Maden-İş Sendikası Kırka ve Havalisi Şube Başkanı Seydi Demir ve Yönetim Kurulu üyeleri, muhtarlar, Gemiç Köyü Yörük Türkmen Kültürü ve Sosyal Dayanışma Derneği Başkanı Fadime Uzun, siyasi parti ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, Yörükler ve çok sayıda mahalleli katıldı.