Yani aslında 'zor bir şey, zor değil mi' diye soranlar oldu. Ben okçuluğu herkesin yapmasını istiyorum. Bu sporun yayılmasında bir figür olmayı elbette ben de isterim.'Yalnızca Türkiye'nin değil dünya okçuluğunun en önemli isimlerinden biri olan Mete Gazoz'u kendisine örnek aldığına, onun kazandığı başarıların tıpkı kendisi gibi gelecek nesillere örnek olduğuna dikkati çeken Adaş, 'Türk okçuluğunda son yıllarda pek çok önemli isim dünyada adını duyurmayı başardı. Yine pek çok kişinin söyleyebileceği gibi ben de Mete Gazoz'u örnek alıyorum kendime. Yani onun gibi olimpiyatlarda bir şampiyonluk istiyorum ve bayrağımızı dalgalandırmak, başarılı bir sporcu olmak istiyorum.' diye konuştu.Fransa'daki şampiyonanın, baştan sona kadar unutulmaz anlara sahne olduğunu belirten Adaş, attığı son ok sırasında hissettiklerinin kendisi için paha biçilemez olduğunu söyledi.
Adaş şöyle devam etti:'Aslında tabii ki içimde bir heyecan vardı ama geçen seneden tecrübeli olduğum için içimde çok heyecan yaratmamam gerektiğini de biliyordum. Ben bu sene şampiyon olacağım burada deyip, kendime çok inandım. Bu şekilde stresim azaldı. O yüzden çok daha rahat bir şekilde attım. Zaten son atışlarım peş peşe 10-10 ve 10'du. Son oku attıktan sonra direkt arkamı döndüm. Sonra zaten Büşra hocam ile göz göze geldik direkt sarıldık, ağladık, güldük. Böyle bir mutluluk sevinç, tarifsiz bir histi, bunu yaşadık.'- 'Onu milli takımda neden görmeyelim'Dünya şampiyonu Zehranur Adaş'ın, final müsabakasında da yanında olan antrenörü Büşra Aslan ise Adaş ile yaklaşık 6 yıldır birlikte çalıştıklarını, bu şampiyonluğun onun için bir tesadüf değil, sistemli çalışmanın meyvesi olduğunu söyleyerek, 'Bundan sonraki hedefimiz bu başarıyı daha sürdürülebilir hale getirip kendisini milli takımda görmek istiyoruz. Bundan sonraki süreçte bu başarısını sürdürebilir hale getirip, onu milli takımda, Avrupa şampiyonalarında, olimpiyatlarda neden görmeyelim? Amacımız bu yönde.' değerlendirmesini yaptı.Zehranur Adaş'ın annesi Ayşe Adaş ise kızının bu yıl Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavına hazırlanırken bir yandan da böyle bir başarı elde etmesi sonrası yaşadıkları sevincin tarifsiz olduğunu ifade etti.Anne Adaş sözlerini şöyle tamamladı:'Bu sene LGS'ye hazırlanıyordu. Geçen seneki gibi çok hazır ama bu sene mental olarak çok çok iyiydi Zehranur. Gönderirken çok heyecanlıydık. O kendine çok inanıyordu. O da bizi açıkçası motive etti. Yaklaşık 3 gün sürdü elemeler. 3 gün sonunda artık finallere kalınca canlı yayında, orada bize bu mutluluğu yaşattılar. Canlı yayında izledik. Zehranur'un da sevincine orada birebir şahit olduk. Bu bizi hem aile olarak hem de ülke olarak çok gururlandırdı. 14 yaşında bir kız yurt dışına gidiyor ve böyle bir başarı elde ediyor. Çok kıymetli bir başarı bu. Kızımızla gurur duyuyoruz.'